تعویض قطعات ماشین لباسشویی در مشهد

تعویض قطعات ماشین لباسشویی در مشهد

با تماس مستقیم با مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی در مشهد به شماره ۰۹۳۹۸۰۸۷۷۶۶ یا ۰۵۱۳۷۶۶۷۵۳۵ مشاوره رایگان بگیرید و درخواست خدمات و اعزام تکنسین فنی متخصص برای هر برند را ثبت نمایید.

از طریق فرم درخواست آنلاین درخواست تعمیرات لباسشویی در مشهد را به سرعت و رایگان ثبت کنید. کافیست شماره تماس خود را وارد کنید تا بلافاصله تکنسین مشهد تعمیر با شما تماس بگیرند.

لیست قطعات ماشین لباسشویی + عیب یابی

در این مقاله با مشهد تعمیر همراه باشید تا به شناخت قطعات ماشین لباسشویی، روش مکانیزم و عملکرد لباسشویی و روش عیب یابی و تعمیرات قطعات لباسشویی را بدانیم.

۱. بدنه ماشین لباسشویی

بدنه اصلی ماشین لباسشویی از جنس فلز مقاوم ساخته شده است که در برابر زنگ زدگی اکسیده شدند، انتقال حرارت و برق‌ گرفتگی جلوگیری می نماید. همچنین وظیفه اصلی آن نگهداری و حفاظت از قطعات و لوازم الکتریکی و مکانیکی لباسشویی است.

۲. موتور لباسشویی


قلب تپنده ماشین های لباسشویی موتور آن است و می توان گفت مهمترین قطعه در یک ماشین لباسشویی، موتور لباسشویی محسوب می‌شود که وظیفه شستشو و خشک کردن را بر عهده دارد. برای تعمیر موتور لباسشویی در مشهد با شماره های ۰۹۳۹۸۰۸۷۷۶۶ یا ۰۵۱۳۷۶۶۷۵۳۵ با مشهد تعمیر در تماس باشید.

۳. دیگ لباسشویی (درام)


دیگ لباسشویی که لا نام های دیگر مانند: درام ماشین لباسشویی، منبع لباسشویی نیز شناخته می شود. این قطعه معمولاً از جنس استیل یا ورق های لعاب کاری شده درست می شود و وظیفه نگهداری لباس و آب را بر عهده دارد.

۴. آبکش لباسشویی


این قطعه نیز معمولاً از جنس استیل ساخته می شود اما در مدل های قدیمی مانند لباسشویی های دو قلو از جنس پلاستیک فشرده هستند و به صورت سوراخ سوراخ تعبیه شده است تا خروجی آب و مواد شوینده به راحتی انجام شود.

۵‌. شیر برقی لباسشویی


شیر برقی همانطور که از اسم آن مشخص است با برق کار می کند و عمل باز و بسته کردن مجرای آب ورودی را بر عهده دارد. وجود این قطعه باعث ورود آب با توجه به حجم مورد نیاز و برنامه ریزی لباسشویی می شود.

۶. تایمر لباسشویی


این قطعه در لباسشویی های قدیمی وظیفه مهمی داشتند اما در لباسشویی های جدید وظیفه این قطعه را برد لباسشویی بر عهده گرفته است. در لباسشویی های قدیمی مدل تایمر مکانیکی مرسوم بوده و در مدل‌های جدیدتر مدل الکترونیکی آن وجود دارد. این قطعه وظیفه آبگیری، گرم کردن آب، شستشو در دور تند و کند، آبکشی و خشک کردن را برنامه‌ریزی می‌کند. این قطعه شامل دو بخش است: موتور و جعبه اتصالات

۷. میکروسوئیچ لباسشویی


این قطعه یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی است که در برنامه ریزی و لباسشویی های اتوماتیک کاربرد مهمی دارد. میکروسوییچ وظیفه باز و بسته شدن درب لباسشویی را برعهده دارد و یک قطعه الکترونیکی محسوب می شود. معمولاً باز نشدن درب ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که افرادی که با لباسشویی سر و کار دارند با آن مواجه می شوند.

  • برای اطلاع از روش کار و عیب یابی و تعمیر جامع این قطعه «مقاله میکروسوییچ لباسشویی چیست؟روش عیب یابی و تعمیر آن» را مطالعه کنید.

برای تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی  با شماره های ۰۹۳۹۸۰۸۷۷۶۶یا۰۵۱۳۷۶۶۷۵۳۵ با مشهد تعمیر در تماس باشید.

۸‌. سوئیچ پاور لباسشویی‌‌


این قطعه وظیفه خاموش و روشن شدن لباسشویی را بر عهده دارد و به دو صورت لمسی، فشاری یا دکمه ای بر روی لباسشویی ها نصب می شود. لباسشویی های جدید و امروزی که دارای صفحه نمایش لمسی هستند دیگر به صورت مکانیکی این قطعه را ندارند، اما در لباسشویی های قدیمی همان دکمه خاموش و روشن اصلی یا رول چرخشی این وظیفه را بر عهده داشته اند.

۹‌. پمپ تخلیه یا واتر پمپ لباسشویی‌‌


این قطعه وظیفه خروج آب حاصل پس از شستشو از دیگ لباسشویی به لوله های فاضلابی را بر عهده دارد. همان طور که از اسم قطعه مشخص است یک قطعه است که با پمپاژ و ایجاد فشار آب، آب موجود در دیگ را پس از شستشو یا آبکشی لباس ها داخل دیگ را به وسیله لوله های خروجی یا خرطومی به خارج از لباسشویی بر عهده دارد.

۱۰. فیلتر تخلیه لباسشویی‌‌


این قطعه که معمولاً از جنس پلاستیک فشرده و مقاوم ساخته می شود وظیفه صافی و فیلتر کردن آب را بر عهده دارد. اگر در داخل دیگ یا آب ورودی اجسامی مانند پرز، کوک، نخ و غیره وجود داشته باشد و به سیستم داخلی لباسشویی راه پیدا کند باعث بروز مشکلات زیادی می شود به همین دلیل قبل از ورود و خروج آب از لباسشویی این قطعه مانند یک صافی است که در بین مسیر قرار دارد و اجسام خارجی در این قطعه باقی می‌مانند که به راحتی قابل خارج سازی و تمیز کردن است.


*برای اطلاعات بیشتر درباره این قطعه، روش تمیز کردن و تعمیر آن مقاله «فیلتر تخلیه لباسشویی چیست؟روش تمیز کردن و تعمیر» را مطالعه نمایید.

۱۱. تسمه موتور لباسشویی

این قطعه که در اتصال موتور لباسشویی به دیگ به کار می رود، نیروی تولید شده توسط موتور را به دیگ می رساند و باعث چرخش دیگ لباسشویی می شود و یکی از قطعاتی است که مصرفی و اصطحلاک زیادی دارد. البته این قطعه در لباسشویی های که تسمه ای هستند وجود دارد اما در لباسشویی هایی که گیربکسی هستند این قطعه حذف شده است و بجای آن رزوه و پولی اتصال بین موتور گیربکسی و دیگ‌ لباسشویی را بر عهده دارند.

۱۲. پولی لباسشویی


این قطعه که معمولاً از جنس آهن مقاوم ساخته می شود وظیفه انتقال نیرو موتور لباسشویی و تغییر سرعت کارکرد لباسشویی را بر عهده دارد.

۱۳. کاسه نمد لباسشویی


این قطعه وظیفه آب بندی در لباسشویی را بر عهده دارد. محل قرار گیری این نقطه روی شفت و در کنار بلبرینگ و پولی بزرگ است.

۱۴. هیدروستات لباسشویی


این قطعه یکی از قطعات مهم در برنامه ریزی شستشوی لباسشویی محسوب می شود که وظیفه تنظیم میزان آب موجود در لباسشویی را بر عهده دارد هیدروستات مانند یک سنسور یا شناور برای سنجش میزان سطح آب عمل می کند.

۱۵. ترموستات لباسشویی


این قطعه نیز یکی از لوازم اندازه گیری الکتریکی محسوب می شود که وظیفه تنظیم درجه آب و دمای آن را بر عهده دارد. اگر با توجه به میزان درجه تنظیم شده در برنامه شستشو، آب سردتر باشد ترموستات وصل شده و به وسیله المنت لباسشویی درجه آب لباسشویی را بالا تر می برد و هر زمان به دمای تنظیم شده برسد دوباره ترموستات عمل می کند و المنت را از مدار خارج می کند.

۱۶. المنت لباسشویی‌‌


این قطعه وظیفه گرم کردن دمای آب را بر عهده دارد که با توجه به درجه تعیین شده در برنامه شستشو اگر درجه آب پایین تر باشد شروع به کار می کند و با رسیدن به درجه حرارت مورد نیاز و دستور صادر شده توسط ترموستات از مدار خارج می شود.

۱۷. کمک فنر و فنر های لباسشویی‌‌


این قطعات وظیفه حفظ تعادل و جلوگیری از لرزش و ارتعاشات را برعهده دارد. هنگام چرخش موتور و دیگ لباسشویی که در آن لباس و آب قابل توجهی و وزن بالایی دارد، به سرعت در حال چرخش است. اگر این قطعه وجود نداشته باشد لباسشویی شروع به حرکت روی زمین می کند و علاوه بر لرزش و حرکت لباسشویی به طرفین، باعث ایجاد سر و صدای زیاد می شود و حتی می تواند باعث آسیب به قسمت های دیگر و قطعات لباسشویی شود.

۱۸. درب لباسشویی

این قطعه همان طور که از اسم آن مشخص است یک در است تا محفظه شستشو را جدا کند و از خروج آب، البسه و مواد شوینده به خارج از لباسشویی جلوگیری کند. در مدل های مختلف درب از بالا، درب از جلو و مدل دوقلو این قطعه در قسمت های متفاوت متصل می شود که جنس آنها نیز متفاوت هستند. در مدل های قدیمی معمولا از جنس پلاستیک فشرده و استیل بودند اما در بیشتر مدل های جدید درب لباسشویی را از ترکیب استیل و شیشه می سازند تا بتوان داخل دیگ را مشاهده کرد تا در صورت بروز مشکلی بلافاصله اقدامات مورد نیاز را انجام داد. در مدل های جدیدتر و بروز، علاوه بر درب اصلی لباسشویی یک درب جانبی و کوچکتر نیز تعبیه شده است که بتوان اگر در حال شستشو نیاز به اضافه کردن البسه داشتید با باز کردن درب کوچک و جانبی به دیگ لباسشویی لباس های بیشتری اضافه کنید.

۱۹. لاستیک درب لباسشویی


این قطعه وظیفه آب بندی در درب لباسشویی را بر عهده دارد تا از نشتی آب، مواد شوینده و کف به خارج از لباسشویی جلوگیری کند.
این قطعه از پلاستیک مقاوم و انعطاف پذیر ساخته می شود. این قطعه باید با توجه به میزان استفاده هر مدت یکبار ( حدود ۱-۳ سال) تعویض شود و مرتب بررسی و تمیز شود.

برای تعمیر لاستیک درب لباسشویی در مشهد با مشهد تعمیر در تماس باشید.

۲۰. لولای درب لباسشویی


این قطعه وظیفه اتصال درب لباسشویی به بدنه را برعهده دارد و برای باز و بسته شدن درب لباسشویی وجود این قطعه الزامی است.

۲۱. برد الکترونیکی لباسشویی


این قطعه را می‌توان مغز لباسشویی نامید. هر کاری که در برنامه شستشو و کارکرد لباسشویی، از شروع تا پایان انجام می دهد توسط دستوراتی است که از برد الکترونیکی صادر می شود. این قطعه از صدها قطعه الکتریکی و صفحه مدار و برد تشکیل شده است که روی آن قطعات الکتریکی پیاده شده اند و تعمیر برد لباسشویی یک کار کاملا تخصصی است. در صورتی که این قطعه دچار خرابی شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد باید توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی و جهت تعمیر به یک تکنسین مسلط به تعمیرات برد و مدار های الکترونیکی سپرده شود.

۲۲. واشر های آب بندی


ماشین های لباسشویی شامل تعدادی واشر هستند که از جنس پلاستیک منعطف ساخته شده‌اند وظیفه این واشرها جلوگیری از نشتی آب می باشد. واشر معمولا در تمامی قسمت های مکانیکی لباسشویی استفاده شده اند و جز قطعات مصرفی محسوب می شوند.

۲۳. لوله های ورودی و خروجی آب لباسشویی


برای انتقال آب به داخل دیگ لباسشویی و خروج آب پس از شستشو از شلنگ های پلاستیکی و منعطف که به لباسشویی متصل شده اند کمک گرفته می‌شود.

۲۴. تاخو لباسشویی


تاخو لباسشویی که با اسم هایی همچون : تاکو – سنسور هال – سنسور موقعیت روتور نیز شناخته می شود، وظیفه کنترلی در لباسشویی را بر عهده دارد تا لباسشویی به طور صحیح کار کند.

  • برای اطلاع کامل درباره این قطعه مقاله «تاخو لباسشویی چیست؟روش عیب یابی و تعمیر» را مطالعه کنید.

۲۵. پنل برد یا مجموعه کلید


این بخش شامل دکمه ها، شاستی های ولوم و غیره می باشد تا بتواند یک برنامه شستشو کامل با توجه به نیاز شما برای لباسشویی برنامه ریزی شود. البته در مدل های جدید که صفحه دیجیتال لمسی دارند دیگر دکمه ها جای خود را به صفحات لمسی دادند.

۲۶. شفت سه نظام (سه پایه) لباسشویی‌‌


در لباسشویی های که دارای تسمه نیستند (مدل های گیربکسی) به جای آن از شفت سه نظام استفاده می شود که وظیفه به حرکت درآوردن دییگ را بر عهده دارند و از جنس آهن یا استیل مقاوم ساخته می شود و به صورت پرسی، پیچ یا پرچ به دیگ لباسشویی متصل می شود. قطعات پولی، بلبرینگ و کاسه نمد نیز بر روی آن سوار می شود.

۲۷. جاپودری و لوله خرطومی لباسشویی


جاپودری یک محفظه برای ریختن پودر و مایع شوینده تعبیه شده است تا در ابتدای شستشو مواد شوینده را در آن بریزید و به صورت اتوماتیک توسط لباسشویی روی لباس ها ریخته شود و برنامه شستشو کاملاً اتوماتیک باشد. لوله خرطومی متصل به جاپودری نیز برای اتصال جاپودری به دیگ اصلی استفاده می شود.

تقریبا این قطعات رایج بیشتر مدل های ماشین لباسشویی محسوب می شوند. البته بعضی از قطعات دیگر مانند: لرزه گیر و رسوب گیر نیز هستند که الزامی نیستند و جزوه قطعات نگهداری و سرویس لباسشویی محسوب می‌شود.

یکسری قطعات دیگر نیز هستند که در مدل‌های خاص استفاده می‌شوند مانند یقه شور، بند ماشین لباسشویی، فلکه لباسشویی دوقلو و غیره… که از نام بردن آنها ما صرف نظر کرده ایم.

خرید قطعات اصلی لباسشویی و با گارانتی خدمات پس از فروش در مشهد

اگر نیاز به عیب یابی، سرویس یا تعمیر ماشین لباسشویی خود دارید و در شهر مشهد زندگی می کنید کافیست با مشهد تعمیر تماس بگیرید و یا با پر کردن فرم درخواست آنلاین سرویس، درخواست خود را ثبت نمایید. همچنین اگر شما موفق به عیب یابی لباسشویی خود شده اید و قطعه معیوب را پیدا کردید و نیاز به خرید قطعات لباسشویی در مشهد دارید نیز می توانید با مشاوره رایگان و اطلاع از موجودی قطعه و قیمت آن را از مشهد تعمیر تهیه نمایید.

اگر تکنسین تیم مشهد تعمیر با عیب یابی لباسشویی شما، اعلام نمایند هر قطعه نیاز به تعویض دارد می توانید درخواست خرید را از ما ثبت نمایید تا با پیک بصورت فوری و رایگان در محل قطعه مورد نیاز خود را دریافت نمایید و پس از تعویض و تست مثل روز اول لباسشویی خود را تحویل بگیرید.همچنین یکی دیگر خرید از مشهد تعمیر گارانتی تعویض قطعه را نیز دریافت نمایید. ضمانت نامه و گارانتی خدمات پس از تعمیرات هم که برای خدمات قابل ارائه مشهد تعمیر نیز خواهید داشت.

اگر بعد از عیب یابی ماشین لباسشویی متوجه خرابی یک قطعه از لباسشویی خود شده اید و نیاز به تعویض قطعات ماشین لباسشویی خود دارید مشهد تعمیر می تواند برای شما یک انتخاب مناسب باشد چون ما نمایندگی رسمی بیشتر از ۳۰ برند مطرح بازار ایران را داریم. ما تقریباً تمامی قطعات لباسشویی را در دفتر مرکزی موجود داریم پس اگر قصد خرید قطعات لباسشویی در مشهد را دارید کافیست از طریق ارتباط با دفتر مرکزی از موجودی قطعه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و سپس برای ثبت سفارش خود اقدام نمایید. حال قصد داریم با مکانیزم کامل ماشین لباسشویی و قطعات ماشین لباسشویی آشنا شویم.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

‫۰/۵ (بررسی ۰)

با تماس مستقیم با مرکز تخصصی تعمیرات لباسشویی در مشهد به شماره 05137667535 مشاوره رایگان بگیرید و درخواست خدمات و اعزام تکنسین فنی متخصص برای هر برند را ثبت نمایید.

از طریق فرم درخواست آنلاین درخواست تعمیرات لباسشویی در مشهد را به سرعت و رایگان ثبت کنید. کافیست شماره تماس خود را وارد کنید تا بلافاصله تکنسین مشهد تعمیر با شما تماس بگیرند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شرکت مشهد تعمیر با نام تجاری ” ایران سرویس” با قدمت بیشتر از 50 سال در شهر مشهد جز اولین شرکت های حوزه تعمیرات لوازم خانگی بوده است.

    مشهد تعمیر با استخدام بیشتر از 30 تکنسین فنی بصورت شبانه روزی و 7 روز هفته بدون تعطیلی آماده ارائه سرویس به سراسر شهر مشهد میباشد.

    ما نمیگوییم بهترینیم اما در عمل نشان میدهیم …

    آدرس
    دفتر مرکزی : مشهد - دستغیب 13

    شماره تماس

    051-37667535
    09398087766

    ایمیل

    support@mashhadtamir.com